Před Vánocemi se vybraní žáci 9. třídy zúčastnili v rámci předmětu občanská výchova fiktivního výběrového řízení, ostatní žáci byli tichými pozorovateli.
V tomto předmětu jsme se cca 3 měsíce věnovali volbě povolání, výběrovému řízení, vstupu do zaměstnání.
K fiktivnímu výběrovému řízení byla vypsána volná místa na post:
školník
vedoucí školní jídelny
učitel / učitelka (předmět dle jejich výběru)
Všichni žáci vypracovali svůj životopis, který si mohli částečně domyslet. Do posledního dne nevěděli, kdo z nich bude vybrán do užšího kola, tzn. k pohovoru před výběrovou komisi. O každý post se ucházeli 2 žáci.
Myslím si, že tato aktivita byla velmi zdařilá. Přestože žáci bojovali s trémou, podávali dobré výsledky. Při zhodnocení sami uváděli, že byli rádi, že měli tu možnost vyzkoušet si „nanečisto,“ jak takový pohovor probíhá.