Dobrý den, milí deváťáci,
dopisujte stručné výpisy, posunujeme se na na stránky 76-79. Prosím, označujte zápisy nadpisy a datem plnění, ať se v tom pak vyznám. Tento souvislý celek zadávám na 2 týdny, přiložené dokumenty jsou obsáhlé. Ale ráda bych, aby jste je pozorně prošli, týkají se nás, našich vlastních dějin a máte možnost vidět živého jednoho z „mužů října“. Jistě si vzpomenete na starší učivo.
Pevně věřím, že se sejdeme ještě v květnu. Vaše vedení zápisu událostí v sešitě bude hlavní oporou hodnocení. Nebude velký prostor na zkoušení, budete se starat o přijímačky. Proto se teď věnujte učebnici, dokumentům a záznamu událostí. Můžete používat i kresby, malůvky, piktogramy, zkratky, cokoli, co vám záznam dobře doplní.
Kreslené video, kt. zasílám, patří k jednodušším, porovnejte s dokumenty, kt. jsou složené z autentických záběrů té doby, zachycují tehdejší atmosféru a jsou doplněny odborným komentářem. Ideální záznam k hodnocení by vypadal takto: výpis z učebnice doplněný zajímavostmi z dokumentu. Jistě si vzpomínáte, jak jsem vám zastavovala videa, aby jste si mohli zaznamenat indicie, např. Rýčem k vítězství, přídělový systém…Zkuste to, vezměte sešit, prupku, ovoce nebo něco ke chroupání, spusťte dokumenty a buďte pozorní. Třeba si všimnete data události, kdy se naše doprava přesměrovala na jízdu vpravo a zaznačíte si to…
Nezapomeňte se pak důkladně protáhnout a zacvičit si a něco pomoci v domácnosti.
Zdravím vás a přeji všem u vás doma krásné svátky jara.
Pavla Bednářová