Dobrý den, milí osmáci,
tento týden vypilujeme výslovnost textu 4. lekce, posílám vám podcast s rodilým mluvčím. Připravte se na rychlé tempo. Kromě výslovnosti a pravopisu rovnou v hlavě překládáte. Popř. si pauzněte video, ať stihnete překlad. Hodně dobré je překládat nahlas, ujistíte se, že opravdu překládáte, nejen, že si to myslíte. Pokuste se o co největší přesnost.
V tomto případě opět platí ideálně víckrát za sebou, ale denně. Kladu vám to důrazně, protože v tomto textu je mnoho významných gramatických jevů, které chci, aby jste pořádně dostali „do ucha a do pusy „. Jako písničku, stále připomínám. A také to, že video trvá jen 2:25….Obrázek opět pochází z Islandu, je to tající ledovec.
Písemně mi, prosím, pošlete odpovědi na níže položené otázky, odpovědi očíslujte do sešitu.
Odpovědi vycházejí z textu a odpovídejte celou větou, tak, aby jste použili celý gramatický jev:
Zum Beispiel ( Např.):
Hat Dana einen Hund?
Ja, Dana hat einen Hund. ( nestačí pouze ..Ja.)
1. Turnt Dana gern?
2. Hat Milan einen Grossvater und Grossmutter?
3. Wo arbeitet zusammen? (pozor, zde je chyták v časování slovesa!!! Přelož si otázku a odpověď a porovnej si slovesa)
4 .Ist das Fahrrad old?
5. Was haben die Kinder heute?
6. Und was haben die Kinder morgen?
7. Schreiben die Kinder ein Diktat gern?
Odpovědi radostně očekávám do pátku, i do soboty, méně radostně v neděli…
Přeji všem hezký týden.
Pavla Bednářová