Dobrý den,
tentokrát ke mně nedorazilo docela hodně úkolů (termín odevzdání byl již minule přesunut z neděle na sobotu). Chválím ty, kteří napsali velice zdařilé slohové práce (informace si vyhledali a sestavili v zajímavý výklad). Někteří úkol sice odevzdali téměř bez chyby, ale práce příliš nápadité nebyly. Společným nedostatkem (zatím kromě jedné práce) bylo, že jste neuvedli zdroje, z kterých jste čerpali – bylo to uvedeno v teorii o výkladu i za textem o mořském koníčkovi. Zdroje by měly být vždy minimálně dva (pokud není uvedeno jinak) a měl by na ně být přesný odkaz.
Úkol do mluvnice:
- Dokončete si prověrku v zeleném pracovním sešitě na str. 62. (Zkontrolujte si sami podle klíče.) U sedmého úkolu jsme zatím neprobírali vid, třídu a vzor u sloves (probereme v deváté třídě), takže toto samozřejmě určovat nemusíte.
- Udělejte rozbor souvětí (toto mi zašlete):
- podtrhněte všechny přísudky,
- určete počet vět,
- Určete druh souvětí,
- udělejte grafický zápis,
- určete druhy VV,
- určete poměry mezi VH
Toužila po penězích přímo horečně a utratila je pak způsobem, který bych nazval pitomým, kdyby mi mé chování nebránilo užívat takových výrazů.
Práce s textem:
Do literární výchovy jste si měli minule přepsat teorii, která se týkala verše – seznámili jste se s pojmy rytmus, stopy, trochej, daktyl a jamb. Dnes mám pro vás připravený pracovní list, který by měl ověřit, jak jste tuto teorii pochopili. Trochej
Zápis do LV dodám opět zítra.
Mějte se hezky a vydržte! Filarová A.